Ostatnio lps na półkach widziałam w jakimś 2021 roku i to w znaczącej ilości, bo aż 3 zestawach lamp z "Lucky Pets". Być może to kwestia tego, że nie chodzę do sklepów z zabawkami... chociaż... zawsze jak jestem w tych hipermarketach, to muszę zajrzeć na dział zabawkowy.
Każdy kij ma początek. Po prostu, kiedyś to musiało się stać.
Żyjemy w ciekawych czasach. W żadnej innej epoce informacje, trendy, wiadomości nie rozpowszechniały się tak szybko. To jest niesamowite, że ktoś oddalony ode mnie o kilkadziesiąt, kilkaset, kilka tysięcy kilometrów może to teraz czytać. Ba, ludzie ze Stanów.
W żadnej innej epoce informacje, trendy, wiadomości nie rozpowszechniały się tak szybko. Przez to, jak szybko możemy dzielić się tymi informacjami, szybko przestają być one świeże, aktualne, interesujące. Ludzie w czerwcu nie chcą słuchać o dramie, która wybuchła w lutym. Bo to już nie jest aktualne. Pamiętacie jak popularny był wzór w krówkę? Czy ktoś teraz to nosi? Dużo rzeczy dzięki mediom ma swój krótszy termin ważności. I tak jest też z zabawkami.
LOL SURPRISE stały się popularne tylko dzięki zabawkowym youtuberom, którzy nagrywali o nich filmy. Jak to działa? Youtuber X nagrywa film o zabawce X. Widzowie tego youtubera są zaciekawieni, chcą więcej fimów o niej, skutkiem czego youtuber X nagrywa więcej filmów. Inni youtuberzy, Y, Z widzą, że te filmy są oglądane, więc oni też zaczynają robić filmy o zabawce X.
Firma, której produkt poszedł w viral, powinna to jeszcze bardziej nakręcać. Tak robiło/robi lol surprise. (Lol Surprise też było nową marką, nie tak jak Littlest Pet Shop. Filmy z lps nie były też tak popularne, jak te o lol.) Czy Hasbro próbowało nakręcać hype? Tak, ale im nie wyszło.
Ostatnie "najnowsze" (niesamowite, że mówiąc o najnowszych produktach, mówię o tych z 2017-2018) produkty to były praktycznie same bling bagi, które wpasowywały się z to, jakie zabawki widzi się na zabawkowych filmach. Ale nie wszystkie zabawki z filmów tych youtuberów są popularne.
Wydaję mi się, że przez ten cały czas nikt nie porównał sytuacji lps z innymi wielkimi markami. Więc zrobię to ja.
Pamiętacie Barbie? Mattel co prawda nadal rozwija tą markę, ale tu też mamy tendencję spadkową.
2,1 miliona osób obserwuje, a posty ledwie mają kilkadziesiąt tysięcy polubień. Moim skromnym zdaniem, Barbie niedługo dołączy do pet shopów...
Czy to, że jakaś marka, która była popularna, ale została wyparta przez inną jest złe?
Absolutnie nie. Czasy się zmieniają. I tak, będzie mi przykro z tego powodu, i założę się, że nie tylko mi, bo nostalgia, dzieciństwo... ale nigdy nie będę negatywnie nastawiona do marki, która to wyparła, tylko dlatego, że to zrobiła. To bezsensowne i niczego nie zmieni.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz